Rynek Infrastruktury
Na placu budowy pracuje obecnie 1200 osób, a roboty są prowadzone 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. W użyciu jest około 500 jednostek sprzętowych i transportowych. Aktualnie dobiegają końca roboty ziemne i wzmacnianie podłoża, gdzie poziom zaawansowania prac wynosi 99 procent.
W 98,9 procentach ułożono już podbudowę z betonu asfaltowego na 32,5-kilometrowym odcinku oraz warstwę wiążącą na w 98,4 procentach na 32,2 km. Ostatnią warstwę masy bitumicznej – ścieralną, położono na odcinku o długości 27,4 km.
Ekrany akustyczne powstały już w 83 procentach, stalowe bariery ochronne w ciągu autostrady w 75. Oświetlenie wykonano w 80 procentach, zbiorniki retencyjne w 95, kanalizację deszczową w 95 oraz łączność autostradową w 80 procentach.
Z kolei na obiektach mostowych trwają prace wykończeniowe oraz układanie nawierzchni. Na drogach dojazdowych układana jest nawierzchnia bitumiczna. Wzdłuż trasy A4 trwa nasadzanie zieleni oraz montaż ogrodzeń autostradowych. Prace wykończeniowe są wykonywane w Miejscach Obsługi Podróżnych.
Jak informuje oddział GDDKiA w Rzeszowie, ten 33-kilometrowy odcinek autostrady będzie gotowy jeszcze w tym roku. Inwestycja współfinansowana jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.